Universal Studios, 13 februari 2020

13 februari 2020 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Wat een fantastische dag hebben wij weer gehad zeg! We sliepen tot wel half 7 en komen dus steeds meer in het Amerikaanse ritme. We hadden onze ontbijtshift van 7.00 tot 7.30 dus stipt om 7.00 uur stonden we klaar om aan te vallen. Jesse had de dag ervoor geleerd dat niet alle donuts lekker hoeven te zijn, dus hij hield het dit keer bij een geroosterd broodje en een bagel. Mijn ontbijt bestond opnieuw uit een bagel met jam en eentje met ei. Prima ontbijtje dus.

OntbijtBagels als ontbijt

Om 08.00 uur zaten we in de auto richting Universal Studios en dat was 25 minuten rijden. Daar aangekomen moesten we een parkeerkaart kopen en dat maakte Tineke de fout door "Prime" te noemen ipv "Regular". Hierdoor moesten we maar liefst $36 betalen 😬 Gevolg was dat we wel lekker dicht bij het park konden parkeren 😁

Voor de ingang van het parkUniversal Stadios Orlando

We waren nog ruim voor 9 uur bij het park, dus we moeten nog even wachten voor we naar binnen konden. Onze eerste attractie werd Shrek 4D. Het was een gewone bioscoopzaal, maar de stoelen schudden wat heen en weer en zo nu en dan kreeg je wat spetters water over je heen. Mijn 3D bril deed het niet en dat zorgde ervoor dat ik deze attractie niet zo leuk vond. Gelukkig hadden we daarmee gelijk de enige tegenvaller van de dag gehad, dus dat beloofde nog wat.

Rollercoaster

Jesse en ik gingen vervolgens in de Hollywood Rip Ride Rocket, een naar wat bleek fantastische rollercoaster! Alleen het begin al, je gaat eerst 51 meter stijl omhoog en dondert vervolgens met 105 km/u recht naar beneden! Dat zorgde er ook voor dat de dames niet mee durfden. Jesse en ik vonden het echter geweldig en hebben het aan het einde van de dag nog een keer gedaan. Ook erg mooi was dat we amper hoefden te wachten, na een kwartiertje voegen we ons weer bij de dames. En dat te bedenken dat de rit zelf zeker 3 minuten duurt!
Vervolgens was het de beurt voor Jimmy Fallon om ons in een soort raceauto door de straten van New York te leiden. Wat een geweldige attractie was dat joh, onze eerste 4D rollercoaster. Het bakje waar je in zit beweegt dus niet alleen, nee als een echte achtbaan rijdt 'ie een parcour en overal om je heen heb je videobeelden. Zo is het net alsof je dus echt door de straten en metro's van NYC scheurt.

Jimmy Fallon

Daarna gingen we naar Revenge of the Mummy en vervolgens naar Fast and Furious, supercharged. Ook dit zijn 4D rollercoasters en opnieuw waren we alle 4 super enthousiast. Waar Universal Studios trouwens erg goed in is, is om alles er erg gelikt uit te laten zien. Niet alleen waan je je constant in een bekende Amerikaanse stad, zoals San Francisco of Los Angeles, ook de wachtrijen in de gebouwen zijn zeer mooi ingericht. Bij de Mummy loop je door onderaardse gewelven met veel archeologische attributen en bij Fast & Furious is de wachtrij gesitueerd in een garage met allerlei stoere auto's en onderdelen van auto's, vrachtwagens en motoren. Zo kom je de tijd een beetje door als het druk in het park is. Wij konden vrijwel altijd zeker 80% van de wachtrij doorlopen, zo rustig was het. Gemiddeld stonden we nog geen kwartier in de rij. Soms waren we sneller aan de beurt en soms duurde het iets langer, alleen bij 'Harry Potter and the escape from Gringots' hebben we zo'n 30 minuten moeten wachten. Maar ook daar werd het wachten vrij aangenaam gemaakt doordat je het gevoel werd gegeven dat je door de bank uit de eerste Harry Potter film aan het wandelen was.

Met Vin Diesel op de fotoIn ZweinstijnTijdens het wachten bij  Harry Potter

Sowieso heb je in Universal Studios een hele Harry Potter wereld, als je dat niet het gevoel van de boeken of van de films te pakken krijgt, dan heb je gewoon niets met de Pottermania. Je kan er een toverstaf kopen en zelfs boterbier bestellen. Wij willen dat natuurlijk ook wel eens proeven en dus bestelden wij er eentje. Gelukkig namen we niet alle vier ons eigen biertje, want pas bij het afrekenen bleek het $8,75 per beker te kosten 😂 Maar lekker wat het wel! Het smaakt naar vloeibare caramel met een laagje slagroom er op. Intussen liepen we naar de grote draak die op een gebouw rust. Zal die ook vuur gaan spuwen? We hadden gehoord dat sommige mensen wel eens een uur staan staren tot dat de draak actief wordt. Nou wij waren er nog geen minuut en de draak kwam al in actie, wat een geluk weer!

Jesse drink (boter)bierDragonDraakje

'Harry Potter and the escape from Gringots' bleek trouwens opnieuw een 4D rollercoaster en wat was deze ook geweldig zeg! Voordat we naar de show van Fear Factor Live gingen hadden we nog net tijd genoeg voor "Man In Black, alien attack". Hier moest je met een lasergun allerlei aliens neerknallen terwijl je in een bakje langsreed. Erg leuk en mooi gedaan, maar niet zo spectaculair als de 4D rollercoasters. Zo ook de stuntshow, daar waar het programma Fear Factor bol stond van de spanning en sensatie, vonden we de show maar wat vlakjes. Maar ja wat wil je, de stunt werden uitgevoerd door toeristen uit het publiek. Leuker had ik het gevonden als professionele stuntmannen allerlei stunts zouden uitvoeren.

Samen op de fotoOeiJawsSan Francisco

We hadden er al een aardig deel van de dag opzitten, maar een aantal attracties moesten we nog doen. Zo waren daar nog The Simpsons Ride, E.T. Adventure, Transformers 3D en Despicable Me Minion Mayhem. Allemaal erg leuke attracties, maar niet meer zo spectaculair als degenen die we in de ochtend hadden gehad.

GroepsfotoE.T.

Met z'n viertjes

ParadePraalwagen

Jesse en ik besloten om de dag toch spectaculair af te sluiten en gingen zoals eerder reeds genoemd nog een keertje in de Rip Ride Rocket, opnieuw durfden de dames niet mee. Het leuke ook aan deze achtbaan is dat je zelf je muziek uit kan kiezen. In de ochtend koos ik een nummer van Mötley Crue, nu knalde 'Rollin' van Limp Bizkit uit mijn persoonlijke speakers :-D  Toen Jesse en ik weer veilig op de grond stonden, sloten we ons bij Lisanne en Tineke aan die al op de aankomende Parade stonden te wachten. Om 18.25 uur was het dan zover, er reden allerlei praalwagens langs, elk in een eigen thema. Op deze wagens stonden allemaal mannen, vrouwen en kinderen die heel veel kettingen in allerlei kleurtjes naar het publiek gooiden. Na een klein half uur hadden Lisanne, Jesse en ja ook Tineke heel veel van die kettingen om hun nek hangen :-) Het was leuk om een keer mee te maken, typisch Amerikaans!

Kettingen

Lisanne rocktReclame

We hebben de dag afgesloten met een diner in Hardrock Café Orlando, waar anders haha :-)  We moesten wel lang op ons eten wachten en et was er behoorlijk koud, maar het eten zelf smaakte prima. Uitgeput, maar meer dan voldaan zochten we onze auto en daarna ons hotel weer op. Om 9pm gingen alle oogjes toe. Goodnight!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mineke:
    14 februari 2020
    Prachtige foto’s,en wat een belevenis vooral voor de kids.
    Lekker genieten.🇺🇸
  2. Els Knol-Licht:
    14 februari 2020
    Alles in superlatieven, wat kan dat nog overtreffen? Is dit wel echt? Of dromen jullie ? Nog maar niet wakker worden dan. Veel plezier
  3. Jan:
    14 februari 2020
    Mooie foto’s en een prachtig verslag