See ya later, alligator - 14 februari 2020

15 februari 2020 - Kenansville, Verenigde Staten

Valentine's Day. En dan ben je in het land wat ervoor gezorgd heeft dat het super commercieel is geworden. In ons hotel doen ze er vandaag ook aan mee. De lobby is flink versierd met ballonnen. Stiekem toch wel een heel fijn begin van deze vierde dag van onze vakantie.

Valentijnsdag

We starten de dag heel relaxt. Het plan is dat we pas rond 11.00 uur vertrekken vanaf het hotel. In de tussentijd doen we allemaal wat voor onszelf -met/zonder telefoon- of maken nog even snel gebruik van het zwembad. Tot het ineens keihard begint te regenen. Als dit maar niet de hele dag zo blijft...

De mobiele brigade

Vlak voor vertrek is het weer droog. Snel spul in de auto en off we go! Na drie kwartier rijden zijn we in de middle of nowhere voor de eerste stop van de dag: Wild Florida. Hier hebben we een airboat tocht op het programma staan en een bezoekje aan het dierenpark wat erbij hoort. Vanwege de regen zijn de eerdere boottochten van vandaag uitgesteld. Dus moeten wij ook iets langer wachten voordat we op zo'n boot kunnen stappen. Kunnen we mooi van die tijd gebruik maken om te lunchen. Tijdens de lunch loopt er een pauw over het terras, die de kruimels oppikt die her en der op de vloer liggen. Fantastisch om zo'n beest van dichtbij te zien.

Wild FloridaWild FloridaLisanne op een alligatorAlligator

Na het eten gaan we een deel van het park bezoeken. Veel exotische vogels en de eerste alligators en krokodillen kunnen we bewonderen. Tot er wordt omgeroepen dat onze airboat gaat vertrekken. Snel richting verzamelplaats...om vervolgens 3 kwartier (!!!) later op de boot te kunnen stappen. But it was all worth it! Captain Mike bestuurt de boot over ondiep water, over lelies en door rietvelden. Ondertussen komen we een paar 'bold eagles' (adelaars), koeien, een zeldzame 'snail kite' (slakkenwauw) en jawel, ook een aantal wilde alligators tegen. Jesse ziet zelfs een alligator uit het water omhoog 'springen' om een vogel te grijpen, wat overigens jammerlijk mislukt. Maar wel heel tof om te zien natuurlijk!

Lisanne en een alligatorJesse en zijn vriend de alligatorEen grote alligatorSelfie :-)PapegaaiEagle in boom

Na deze boottocht van een half uur hebben we alle tijd om het park verder te verkennen. We zijn getuige van het voeren van 'tamme' alligators en krokodillen. Het verschil tussen deze twee? Krokodillen hebben een spitsere bek dan een alligator en zijn vaak net wat slanker gebouwd. Voor de rest lijken ze heel veel op elkaar. Na het voeren zien we apen, pratende kaketoes, rode vossen, luiaards en koud bloedige dieren als slangen en grote hagedissen.. Sommige hokken zijn erg klein, waardoor we soms met een naar gevoel naar zulke beesten staan te kijken.. Waar is de ruimte om lekker rond te kunnen rennen?

RacoonSee ya later

Na het kopen van een magneet uit de gift shop gaan we door naar onze volgende bestemming: Disney Springs. Een soort van outlet mall, maar dan gesitueerd tussen de verschillende Disney attractieparken. Parkeren kun je gratis in een van de drie parkeergarages en je staat zo midden tussen alle winkels. En dat zijn er veel, naast alle restaurants. En wat is het daar druk...en duur! Snap je ook meteen waarom het parkeren gratis is ;-). Na een klein uurtje rondlopen hebben wij het wel gezien.. We hebben honger en willen graag richting ons hotel. Peter heeft zin in pizza. Zodra de kids dat horen, is er geen ontkomen meer aan. Op naar een Pizza Hut vlakbij het hotel. Daar bestellen we drie medium pizza's. Zoals wel vaker gebeurd, vergissen we ons deze keer ook weer in de hoeveelheid. Met twee dozen met left-over pizza stappen we weer in de auto.

Het kasteel van Disney

Elsa, Anna en Lisanne

Pizza HutTineke is geparkeerd

Op naar de laatste bestemming voordat we onze kamer weer ingaan: de giftshops aan de overkant van de straat. Hier vind je van alles met Disney en veel toeristische zooi van Orlando. Je moet er maar van houden. Jesse vindt een hoodie en Lisanne is twee t-shirts rijker. En ook Peter slaagt. Ik blijf weer met lege handen achter. En dat is meer dan prima :-).

Op naar het hotel. Alvast een beetje inpakken, want morgenochtend vertrekken we naar familie. Dan is het bye bye hotel, bye bye Kissimee. Maar eerst nog even slapen. Welterusten...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lina Boersma:
    15 februari 2020
    Jullie hebben een actieve vakantie, echt leuk al die verhalen. Veel plezier nog.
  2. Luuk:
    Leuk hoor!
  3. Mineke:
    15 februari 2020
    Leuk verhaal en een goeie reis.👍