Een relaxte dag - dinsdag 18 februari 2020

18 februari 2020 - Alva, Verenigde Staten

Na de drukte van gisteren is het vandaag tijd om een flinke stap terug te doen qua drukte en activiteiten. En dat is een goed besluit, want datgene wat we gaan doen kost behoorlijk wat tijd om op de plaats van bestemming te komen. Na het ontbijt gaan we namelijk samen met Kim en Dawn naar Fort Myers Beach. We denken dat dit met een half uur rijden wel te doen is, maar zoals gewoonlijk schatten we de afstand weer verkeerd in. En een dikke file zorgt er ook voor dat het een stuk langer duurt. De rit duurt anderhalf uur (!!). But we made it!

richting strandPalmboom

Heej hoi!

bijna daar om te gaan zonnen

Zodra we geïnstalleerd zijn op het strand is het tijd om het water in te gaan. Onze eerste stappen in de zee tijdens deze vakantie, de Golf van Mexico in. Heerlijk verfrissend, want het is de warmste dag van de week, 31 graden! Samen met de kids gaat Peter even de pier over. Ik blijf op het strand, geniet van de zon zolang het kan. Na een klein kwartier zijn ze weer terug en duiken meteen het water weer in. En hoe hij het voor elkaar krijgt, maar het lukt Jesse om een heuse zeester tegen te komen. Dat zie je ook niet elke dag! Na iets meer dan anderhalf uur op het strand pakken we de spullen op en lopen richting de auto. Nadat we alle strandstoeltjes en tassen in de kofferbak hebben gestopt, gaan we nog een paar winkeltjes af, want de kids en Peter willen nog een t-shirt scoren. And they did! :-)

Op het strandLisanne en Dawnop het strandFMbeachpierJesse met zeester

Samen op een stoel

Op de terugweg stoppen we onderweg kort voor het bekijken van de gigantische Banyan boom in de botanische tuin van Thomas Edison. De kinderen zijn onder de indruk van deze enorm grote boom. Deze boom laat zijn takken als lianen naar beneden hangen tot ze de grond raken. Dan wortelen de takken zich een weg in de grond, worden dikker en sterker en zo kan de 'moederboom' zich verder uitbreiden, alle kanten op. Heel bijzonder. Na een korte fotoshoot, al dan niet met het beeld van Edison, stappen we weer in de auto op weg naar 'huis'.

BanyantreeBanyahtree 2Samen met Edison

Daar aangekomen besluiten we meteen het zwembad in te duiken. Na deze verfrissing, besluit ik mij even af te zonderen op een ligbed met een tijdschrift en een wijntje, terwijl Peter kletst met familie, en af en toe een duik neemt. De kinderen vermaken zich de hele tijd in het zwembad samen met Ayla, hun 7 jarig Amerikaans nichtje. Ze leren elkaar Engels of Nederlands. Heel leuk om van een afstandje te bekijken. Doordat Peter met de kinderen Nederlands praat, raakt hij ineens aan de praat met een man die aan de rand van het zwembad zit. Blijkt dat deze man tot zijn 25e in Houten heeft gewoond en daarna naar de USA is vertrokken en hier inmiddels al 40 jaar woonachtig is. Een mengeling van Nederlands-Engels maakt het een leuk gesprek.

Peter met Kim (l) en Dawn (r)Zwemmen met Ayla

Rond 18.00 uur gaan we naar huis, duiken onder de douche om binnen een half uur weer in de auto te stappen. Op naar ons avondeten. Na iets meer dan 20 minuten rijden komen we aan bij The Log Cabin. Volgens familie een restaurant met 'real American food' en dat is geen woord gelogen. Heel veel vlees en vis, Jesse is blij met zijn hot dog, Lisanne met haar tosti en Peter met zijn pulled pork. Aangezien er geen vega opties zijn, neem ik fried fish. Het smaakt allemaal prima. Zeker met die gigantische beker met frisdrank. Jup, everything IS big in America.

The Log CabinGrote cups sodaDe hele groep in de logcabin

We kletsen bij met familie en rond half 9 rijden we weer terug naar 'huis'. De kinderen zijn moe, wij zijn rozig van een dag in het water en in de zon en zijn klaar om te gaan slapen. Welterusten.