Een dagje St Pete's Beach - donderdag 20 februari 2020

21 februari 2020 - Treasure Island, Florida, Verenigde Staten

De laatste volle dag in Florida. Vanwege de lange reis die ons morgen te wachten staat, doen we het vandaag rustig aan. De dag starten we een ontbijtje in de Waffle House. Met z'n allen aan -hoe kan het ook anders- de wafels. Dit vult goed.

waffle house coffee

Terug bij het hotel is het een kwestie van omkleden en klaarmaken voor een dagje hangen bij het zwembad en het strand. Boekje erbij, wat te eten en drinken, af en toe afkoelen in het frisse water. Zo komen we de middag wel door. Zeker als blijkt dat er ook een spel met twee borden en pittenzakjes op het strand staan. De jongens tegen de meiden, welke maar nipt door de jongens werd gewonnen. Intussen brandde de zon rustig door op onze huid, al hadden wij dat door de heerlijke bries niet zo in de gaten. En ondanks dat we toch flink hebben lopen smeren, zal later blijken dat we alle 4 (ja zelfs Lisanne) aardig verkleurd zijn.

kiekeboespel op strand Tineke

Tegen 16.00 uur zijn we allemaal gedoucht en omgekleed en zitten we in de auto voor een ritje naar John's Pass Boardwalk. Ja, het klopt, hier waren we gisteren ook al. Maar omdat we nu dolfijnen willen spotten en de ondergaande zon live willen meemaken, zijn we er vandaag nog een keer.

john's pass boardwalk

We gaan wat drinken en pretzelsticks eten bij Hooters. Zo hebben we een mooi uitzicht op de haven en al gauw zien we de eerste dolfijn zwemmen. Al snel gevolgd door een groepje van 5 andere dolfijnen. Blijft mooi om in het echt te aanschouwen. We stappen snel op en gaan richting het strand voor de zonsondergang. Bijna een uur zitten we te kijken naar alle mensen op het strand, maken we foto's van de zon en van elkaar en zien we de zon de zee in zakken. Mooi dat we dit meepikken!

Dolfijn?Under the bridgepelikaan bij de haven van John's Pass boardwalkzonsondergangzonsondergang 2

Onze buiken beginnen te rammelen en we zitten al gauw bij Bubba Gump op het terras. Jup, dat bedrijf uit die hele bekende film van begin jaren negentig. Het eten is er heerlijk, de bediening erg vriendelijk en de prijzen vallen heel erg mee. Het is er alleen heel erg fris, want de wind komt vanaf zee en laten we nou net op die plek op het terras zitten. We betalen zo snel mogelijk de rekening, zodat we rap richting de laatste winkeltjes kunnen gaan die we deze vakantie zullen gaan bezoeken. Tegen 20.00 uur zitten we in de auto terug naar het hotel. Daar pakken we de koffers alvast voor het grootste gedeelte in. Het is tijd voor onze laatste nacht in Amerika. Welterusten.

Bubba GumpBubba Gump eten

1. Lina Boersma:
    21 februari 2020
    Nou jullie hebben een prachtige vakantie gehad, leuk al die verhalen. Ik wens jullie een goede terug reis.
  2. Luuk:
    21 februari 2020
    Een hele goede terugreis wens ik jullie. Je hebt in elk geval een mooie laatste dag gehad. Ik hoop dat de komende stormachtige dagen in onze omgeving geen probleem bij de landing geven.
  3. Klazien Hoomans:
    21 februari 2020
    Goede reis terug! Mooie verhalen van een zonnige week, tot thuis. Liefs uit Sneek
  4. Hsuan:
    21 februari 2020
    Ik heb gewoon t gevoel dat ik er ook was door die leuke verhalen!! Goeie reis terug!!xxx