Shoppen, klimmen, BBQ'en en snoballs eten, 17 februari 2020

17 februari 2020 - Alva, Verenigde Staten

Het leek een redelijk relaxte dag te worden. 's Ochtends een beetje shoppen, 's middags lekker relaxen en 's avonds een ijsje eten met de familie. Niets bleek echter minder waar! We zijn vandaag weer even keihard met de neus op de feiten gedrukt, Amerikanen malen niet om afstanden! Een hele poos in de auto zitten voor een kleine boodschap, geen enkel probleem! Wij dachten dus even naar de Walmart te gaan voor wat Chocolat Chip Cookies en Jelly Beans en vervolgens even door te rijden naar een Under Armour winkel om naar sportkleding te kijken. Tom stelde voor om de kids ook nog even mee te nemen naar Bass Pro Shop, een enorm grote winkel voor Outdoor Sports. Dus wij rond een uur of 10 in de auto. Bleek de Walmart als eerste al ruim een half uur rijden te zijn. Geen punt, we zijn nog fris. Omdat de Walmart echt een waanzinnig grote winkel is waar alles, maar dan ook echt alles te krijgen is, dwalen we daar dus al snel een uurtje rond.

Jesse wil zijn motorrijbewijs

Opnieuw in een Walmart

Rond 11 uur zaten we dus weer in de auto, nu op weg naar een Outlet Mall waar een Under Armour winkel te vinden is. De rit daar naar toe bleek echter een vol uur te duren. We kwamen daar dus rond het middaguur aan. Wij gelijk mijn favoriete winkel in en daar bleek er vandaag een 40% korting-actie te zijn, dat was boffen. Na even zoeken had ik een korte broek en een shirt uitgezocht. Deze moesten echter nog wel even gepast worden. Nog nooit in mijn leven heb ik zo lang moeten wachten op het vrijkomen van een paskamer, jemig daar werd mijn geduld even flink op de prijs gesteld! Gelukkig paste de kleding en ging ik toch weer vrolijk de winkel uit :-)
Tom en Kim hadden Lisanne en Jesse een half uur eerder de winkel al mee uit genomen en we vonden ze terug in de foodcorner, waar ze lekker zaten te lunchen. Tineke en ik hebben snel een broodje gehaald bij de Subway en voegden ons bij de anderen.

Lunchen met Tom en Kim
Toen kwam Kim plots met het idee om Lisanne en Jesse te laten klimmen in het klimpark. Voor 10 dollar mochten ze een heel uur klimmen. Prima, doen! Na twee minuten waren ze echter bij ons terug, want het bleek dat schoenen verplicht waren en Lisanne liep op slippers. Balen dus! "Maar dan haal ik toch even een paar schoenen voor Lisanne?!" zei Kim, en weg waren ze richting de Nike shop. Na zo'n 20 minuten kwamen ze weer aanlopen, Lisanne met een paar mooie Nikes om haar voeten, er kon dus geklommen worden :-)

Lisanne en Jesse gaan klimmenKlimgeitjesNog hogerToeschouwersWedstrijdje klimmenLisanne was als eerste boven

Ook nog even boompje klimmen

Lisanne en Jesse bleken twee enorme klimgeitjes en ze hebben erg genoten van het sportief uurtje. Er was ook een wedstrijdparcour met timer en die moest natuurlijk ook beklommen worden. Lisanne bleek de snelste van de twee te zijn, maar ze is dan ook een stuk langer dan haar broertje en dat was best wel een voordeel. Maar Jesse nam zijn verlies sportief op :-)

Intussen zijn Tineke en ik nog even het winkelcentrum door geweest, maar zonder nog iets te kopen. Toen was het intussen reeds half 3 geweest en moesten we nog naar de Outdoor Sportwinkel die Tom zo graag aan de kids wou laten zien. De rit daar naartoe duurde echter ook haast weer een half uur, we liepen tegen 3 uur die winkel pas binnen. Maar het bleek de moeite wel waard, er was heel veel te zien. Zo is er in de winkel een enorme aquarium met allerlei vissen en door de winkel heen staan of hangen ontelbare opgezette dieren. Van racoons tot aan wilde zwijnen en van een Grizzly beer tot aan een krokodil van wel 4 meter lang. Genoeg te zien dus. Tom nam Jesse mee naar de afdeling waar boten opgesteld stonden en Lisanne, Kim en Tineke dwaalden wat door de kledingafdeling. En ik heb me een tijdje vergaapt aan alle geweren, pistolen, revolvers, shotguns en ander wapentuig. Blijft ontzettend raar dat je als Amerikaan daar zomaar een wapen kunt kopen zonder er een vergunning voor te moeten hebben. Jesse zag het trouwens ook wel zitten om een geweer mee naar Nederland te nemen :-)

Visje visje kom danBass ProWinkeltjeGuns

Kijk uit voor Jesse

Mond open

Na een ruim uur stonden we weer buiten en besloten we weer naar 'huis te rijden'. Dit ritje bleek echter ook gewoon weer ruim 45 minuten te duren. Om 16.45 uur waren we thuis en een nog geen half uur later moesten we alweer de auto in om naar een barbecue in een park te gaan. Gelukkig was dat maar 20 minuten rijden ;-)Vrijwel de hele familie Ades had zich daar verzameld om lekker te eten en wat te sporten.De kinderen hebben zich met hun Amerikaanse achterneefjes en nichtjes vermaakt in de speeltuin en op het voetbalveld. De volwassen hebben gezellig gekletst en gegeten.

BBQ in een park in AlvaDawn bekijkt ons trouwalbumBobby (l) en Bucky (r)Amanda met Hardland

Ayla wil graag op de foto

Tegen 19.00 uur pakten we de boel weer in en gingen we de bbq afsluiten met een toetje in Lehigh Acres bij Pelican's Snoballs. Wij dachten dat het 5 minuuutjes rijden zou zijn, maar nee hoor het was gewoon weer een dik half uur in de auto. Gelukkig bleek het de rit wel waard te zijn, want oh mijn hemel wat zijn die snoballs lekker zeg! Het is een bak met geschaafd ijs waarbij je uit 100 smaken kunt kiezen. En in het midden van al dat geschaafd ijs zit ook nog eens een bal softijs. Man o man wat was dat lekker, al zorgde het bij mij ook tot 2 keer toe voor een echte 'Brainfreeze'. Om 20.15 uur namen we afscheid van de mensen die we morgen niet meer gaan zien en toen reden we terug naar 'huis'. En nu raden jullie het natuurlijk al, ook dat was weer een rit van zo'n 3 kwartier. Rond 21.00 uur waren we dus weer thuis, de kids onder de douche en daarna gelijk naar bed. Ook Tineke was kapot van deze leuke maar oh zo vermoeide dag en dook gelijk haar nest in. Op het moment van schrijven is het intussen 22.05 uur en ben ik als laatste nog op. Ik druk nu op 'publiceren' en sprint dan ook richting mijn bed.... welterusten :-)

Tineke met haar snoball

1. Monique Tijmes:
    18 februari 2020
    Aha, altijd een feest, de eerste keer Bass Pro Shops! Wij gaan de snoball proberen! We vliegen vandaag naar Miami.
  2. Suus:
    18 februari 2020
    Hahaha. Ik lees al lekker mee en vind het zo herkenbaar. Wij zijn in mei 2018 en Nov 2019 bij onze Amerikaanse vrienden in Mississippi geweest. En idd afstanden zijn niets haha. Zo herkenbaar!
  3. Els Knol-Licht:
    18 februari 2020
    Vlakbij huis/school staat ook een klimtoren. Daar wil ik hun klimkunsten nog weleens zien.
    Wat een ervaringen daar. Nog even volhouden. Succes
  4. Heidi:
    18 februari 2020
    So fun to read about your daily adventures! Wish we were there with you ❤️ My kids would love playing with Lisanne & Jesse.
  5. Peter Hoomans:
    18 februari 2020
    Would have been great to having over here, maybe next time? 😁
  6. Miriam:
    18 februari 2020
    Leuk om jullie verhalen te lezen en foto’s te zien! Say hi to Tom & Kim from us :-)
  7. Peter Hoomans:
    Just did 😁