And so it continues (vervolg dag 1 en dag 2)

12 februari 2020 - Kissimmee, Florida, Verenigde Staten

Na bijna 10 uur vliegen komen we aan op bestemming voor onze overstap. Echt slapen zat er tijdens de vlucht voor Jesse en mij niet in. Lisanne en Peter hebben daarentegen nog een paar uurtjes slaap kunnen pakken.

Atlanta, Georgia. De grootste luchthaven ter wereld, dus zou je kunnen zeggen dat het er ook druk moet zijn. Niets is minder waar. We gaan snel door de douane, pikken onze ruimbagage van de bagageband mee en brengen deze ook voorspoedig voor onze tweede vlucht binnen 24 uur. Ruim op tijd zitten we klaar bij de gate. Nog maar 2 uur verwijderd van onze eindbestemming.

De binnenlandse vlucht van Atlanta en Orlando is met dik een uur alweer voorbij en om 18.45 uur plaatselijke tijd konden we ons klaarmaken voor de laatste etappe van deze eerste dag: met het treintje op de luchthaven richting de plek waar we de huurauto konden ophalen. Dit verliep ook zonder vertraging. Hoe is het mogelijk! En we mogen zelf een auto uitzoeken. De keuze is snel gemaakt: Hello Jeep Cherokee.

Treintje luchthaven AtlantaJeep Cherokee

Snel bagage en alle passagiers in de auto, op naar onze eindbestemming van vandaag. Hotel Magic Moment Kids resort in Kissimee, Florida. Binnen een half uur zijn we van luchthaven bij ons hotel. Ik kan niet wachten om de schoenen uit te doen. Maar niet voordat we hebben gegeten in Jimmy's Burgers and Wings, nog geen 5 minuten lopen van het hotel. Al waren we koud (ja, goed werkende airco's en vermoeidheid gaat niet samen), het eten smaakte ons goed! We konden lang niet alles op, maar hebben ervan genoten. Snel terug naar het hotel. Douchen, tandenpoetsen en hup het bed in. Welterusten.

Dag 2: relax to the max!

Na een paar uurtjes slaap zijn we allemaal alweer vroeg wakker. Heerlijk om het Hollandse ritme nog in je lijf te hebben zitten. Om 5 uur zijn we allemaal alweer klaar voor een nieuwe dag...en we kunnen pas om 7.00 uur aanschuiven bij het ontbijt. Gelukkig is de wifi goed en zijn de telefoons erg gewillig.

Tegen 7.00 uur op naar het ontbijt. Er stond ons een gevarieerd aanbod te wachten: van verschillende soorten ontbijtgranen tot aan worstjes, en bagels tot aan fruit.. Vanwege de drukte hebben ze een tijdslot. Je moet de dag van tevoren aangeven hoe laat je wilt ontbijten. Daar krijg je dan kaartjes voor en die lever je in bij het ontbijt. Dat eten onder tijdsdruk is niet een heel fijn begin van de dag.

Na het eten wachten tot we het zwembad mogen betreden. Om 9.00 uur zijn de handdoeken gespreid en stappen we het water in: en die is toch een partij lekker warm! De zon wordt steeds sterker en de zonnebrandcrème is je beste vriend. Bijna drie uren genieten we van de zon, koelen we af in het water en drogen ons weer op. Heel vervelend zo de winter door te brengen ;-).

Palmbomen

Dan de keuze voor de lunch: what to do? We besluiten de warmte te gaan ontlopen en de plaatselijke Wallmart een bezoekje te brengen. On a quest for lunch en alvast wat te eten voor als we de komende dagen op pad zijn.. De kids kijken hun ogen uit van wat er allemaal te koop is bij deze Amerikaanse gigant.

Walmartgehakt

Na een stevige American Sub (een goed belegde sandwich) stappen we de auto weer in en rijden we door naar een Outlet mall in Orlando. De ene na de andere winkel wordt bezocht, de creditcard wordt meerdere malen uit de portemonnee getrokken. Happy husband and happy kids. Ik laat het allemaal aan mij voorbij gaan. My time will come! ;-)

Aangezien we vlakbij het plaatsje Celebration zitten en de middag nog jong is, zit er toch echt niets anders op om daar naartoe te rijden. Het is leuk om er een keer doorheen te rijden, maar meer dan dit is het ook niet. We zijn ook wel toe aan een snack en de kids nemen een bakje met cookie dough. Yes, alleen de cookie dough, dus geen ijs. Ze genieten! Peter en ik gaan een winkel binnen vol met macarons die toevallig ook ijs verkoopt. Zijn wij ook weer blij. Niet lang daarna hebben we het allemaal wel weer gehad en het zwembad bij het hotel roept ons..

Celebration

Kerst

Vanavond zoete pannenkoeken gegeten bij de IHOP en daarna even rondgewandeld in Old Town, iets van een kermisachtig dorpje met een combinatie van kermisatracties en souvenirswinkeltjes. Erg leuk, maar Peter kreeg flinke hoofdpijn en we waren allemaal best wel moe. Vandaar dat we om 8.45 pm alweer in onze hotelkamer waren en we as we speak lekker vroeg gaan slapen. Welterusten..

Kermis

1. Hsuan:
    13 februari 2020
    De wallmart aan de 535...daar liepen wij afgelopen zomer ook..... geniet er lekker van!!! Xxx