Dag 1: 11 februari, Amsterdam - Atlanta - Orlando

11 februari 2020 - Schiphol, Nederland

3.00 am

Ik ben al een poosje wakker, baal daar flink van. Wordt een hele lange dag en dat dus met maar 4 uurtjes slaap. Gister weer flink in de stress, onze vlucht van Lufthansa naar Frankfurt werd geannuleerd. Hoe zouden we dan de overstap naar Orlando halen? Gelukkig kregen we de optie om onze vluchten om te boeken naar KLM/Delta van Schiphol naar Orlando via Atlanta. Helaas zijn we onze vooraf uitgekozen zitplaatsen nu dus wel kwijt en zitten we nu kriskras door het vliegtuig. Hopelijk kunnen we straks wat schuiven zodat we toch naast elkaar kunnen zitten.

Wordt straks trouwens nog spannend, zal ik wel door de douane komen? Tijdens het boeken van de reis is er wat verkeerd gegaan, op mijn ticket staat Peter ipv Pieter 😳 Ik heb in de afgelopen weken echt hemel en aarde bewogen om mijn naam op mijn ticket aan te laten passen, maar op voor mij volstrekt onduidelijke redenen is dat niet gelukt. Ik kreeg van Expedia alleen maar te horen dat ik mijn ticket moest annuleren en een nieuwe vlucht moest boeken. Lufthansa zei echter dat ze mij, ondanks de ontbrekende 'i' in mijn voornaam, niet op Schiphol zouden laten staan. Maar ja, nu vliegen we ineens met KLM en ik heb geen idee hoe streng zij zullen zijn. We gaan het straks zien...

Boarding card met roepnaam

8.30 am

Joehoe ze hebben mij er doorgelaten pfff. We stonden in de rij bij KLM en ik zag al dat ze alle paspoorten en boarding cards grondig controleerden. Toen ik aan de beurt was en ze mijn paspoort door een scanner haalde, kwam er een pop-up met de mededeling dat de naam niet overeen kwam met mijn boarding card. Ik hield m'n adem in. Ze vroeg me of ik met mijn roepnaam geboekt had, en ik kon alleen maar "ja" antwoorden. "Geen probleem, goede reis" reageerde ze. Ik kon haar wel omhelzen zo opgelucht was ik 😁

Nu tijd voor een bakje koffie! Over een uurtje boarden!

Selfie 1

10.00 am

We zitten in het vliegtuig! Het is zelfs nog gelukt om met z'n viertjes gezellig op een rij te zitten (hebben daarvoor wel de onze toegewezen comfort+ plaatsen moeten opgeven). America here we come!!

Here we go!

Vergeet je niet te abonneren om de rest van onze reis ook te volgen 😊

1. Monique Tijmes:
    11 februari 2020
    Met ingehouden adem gelezen. Gelukkig is alles goed gekomen!
  2. Luuk:
    11 februari 2020
    Peter ik heb op afstand met je meegeleefd. Kon me al die stress heel goed voorstellen. Ben nu met jou opgelucht. Blij dat je nu urenlang kunt ontstressen. Neem het er van. Tot horens.
  3. Els Knol-Licht:
    11 februari 2020
    Jullie zitten, Peter nu tijd om te gaan ontspannen. Gezellige weken met elkaar. Knuffel extra voor onze kleinkinderen op hun eerste grote reis.
  4. Bettina:
    13 februari 2020
    Jeetje van een spanning van te voren. Gelukkig kon je gewoon mee!
  5. Herman Janssen:
    13 februari 2020
    Na alle tegenspoed nu een goede start veel plezier.