One busy day - zondag 16 februari 2020

16 februari 2020 - Alva, Verenigde Staten

De eerste volle dag bij familie. We beginnen deze dag met een ontbijt bestaande uit bagels, toast, bacon en 'strawberry jelly'. Na het ontbijt blijven we nog een tijd zitten met Tom en Kim om te praten over allerlei dingen in het Amerikaanse leven. Jesse vroeg zich af of Tom ook een geweer in huis had, en voordat Jesse het had uitgesproken liep Tom de kamer uit om een heuse shotgun op te halen. Jesse en Lisanne waren enorm onder de indruk.

Slaapkamer van de kids bij Tom en KimTom met z'n gun

Na deze indrukwekkende start van de dag is het tijd voor de eerste activiteit: een rondje met de golfkar door de buurt en de 'gated community' daarnaast. En de kids vonden het heel tof toen Tom zei dat zij ook een stukje mochten rijden. Ze zagen zichzelf al door Groningen rijden in een golfkar onderweg naar school ;-).

Driving through the neighbourhoodIn Tom's golfwagentjeLisanne mag sturenJesse Verstappen

Bij aankomst stappen we meteen in de auto om naar de volgende activiteit te gaan: het plukken van de aardbeien bij de lokale aardbeieneteler. Een deel van de Amerikaanse familie, volwassenen en kids, waren al aanwezig. Na een bezoekje aan de dieren bij deze teler (cavia's, grote konijnen, schilpadden en paarden) was het tijd om emmertjes te halen en te wandelen naar een veld vol aardbeiplanten. Binnen no-time hadden Jesse en Lisanne hun emmertjes goed gevuld. Als je erbij stilstaat is het toch best een gek idee om in februari rijpe aardbeien te plukken. Tijdens het plukken moest er natuurlijk ook geproefd worden.

Aardbeien plukkenAardbeien plukken

Hoe gek het ook klinkt, aardbeien plukken en proeven maakt hongerig. Na een uurtje stapten we weer in de auto voor een ritje naar het centrum van Fort Myers. Op zoek naar een restaurant om te gaan eten. Lucky us, in de binnenstad was ook een oldtimer show aan de gang. Vooral Peter en Jesse vergaapten zich aan een flink aantal auto's. En zo kwamen we in gesprek met een man die eigenaar is van een van de oldtimers. Hij vertelde dat hij een speler was van de Miami Dolphins in de jaren '70 en dat hij erbij was toen ze in '71 en '72 de Super Bowl hadden gewonnen. Jesse mocht heel even zijn ring dragen die hij kreeg na het winnen van die twee Super Bowls. Een speciaal moment die niet veel 9-jarigen zullen meemaken.

Superbowl-ring

OldtimerNog een mooie wagen

Het is erg warm en we zijn blij als we Ford's Garage binnenlopen voor lunch. Airconditioning is echt de uitkomst met deze hitte. En het is nog niet eens zomer! We genieten van onze hamburgers, zelfs de vegaburger is niet van echt te onderscheiden. Heel 'juicy' en heerlijk gekruid. Aanrader als je in Fort Myers bent en ergens wilt eten.

Ford's Garage, Fort MyersJesse en Kim spelen Boter, kaas en eierenFord's Garage

Na de lunch doen we een klein rondje langs een aantal winkeltjes en bekijken we ondertussen nog een aantal auto's. Het is 15.30 uur als we in de auto zitten terug naar 'huis'. Tijd om even rust te nemen. Maar niet voor lang. Iets meer dan een uur later zitten we opnieuw in de auto - busy, busy day. Op naar Bucky en Dawn om een stukje te gaan varen en ondertussen de zon te zien ondergaan. De kids eten een bak met chocolate chip cookies leeg, wat ze natuurlijk heel vervelend vonden, haha. Van deze boottocht hebben we anderhalf uur mogen genieten.

De start van onze boottochtJesse en Lisanne genietenSee that sunset

En dan is het tijd voor de laatste activiteit van de dag. We zijn allemaal moe, ook al willen de jongsten dat niet toegeven ;-). We gaan naar een klein lokaal restaurant genaamd 'Alva Diner', waar ze volgens Bucky 'typical country food' serveren. We eten alleen een stuk taart, want we zitten nog vol van de hamburgers, en de kids met hun maag vol cookies. Tegen 20.30 uur is het tijd om naar 'huis' te gaan. Het is een drukke dag geweest en we verlangen enorm naar ons bed. Welterusten.

Alva Diner

1. Monique Tijmes:
    17 februari 2020
    Leuk! Wij komen al 30 jaar bij vrienden in Californië. Zo mooi om het Amerikaanse leven zelf mee te maken. Lekker geschreven ook!