3 keer is scheepsrecht, toch?

8 oktober 2022 - Froombosch, Nederland

Het is nu 8 oktober 2022 en inmiddels hebben we onze droomreis voor de 3e keer geboekt!
Nadat in 2021 Corona roet in het eten schopte, was ik het zelf die ervoor zorgde dat de reis in 2022 opnieuw niet door kon gaan. In het vorig verhaal kan je teruglezen wat daar de oorzaak van was. Maar nu gaan we dus op voor de 3e keer en hopelijk gaat het deze keer wel lukken :-D

Hoe de reis er uit gaat zien? Over exact 299 dagen vliegen Tineke en ik naar Las Vegas. We verblijven daar 1 volle dag en dus 2 nachten. Vervolgens rijden we een route van ongeveer 4100 kilometer langs allerlei natuurparken en de wereldsteden Los Angeles en San Francisco, alvorens we na 4 weken weer terugkeren in Las Vegas. Onderweg gaan we heel wat moois zien en beleven. Zo gaan we een jeeptour doen in Monument Valley, een helikoptervlucht maken over de Grand Canyon en een walvissentocht maken in Monterey. Verder gaan we in San Francisco natuurlijk naar Alcatraz en zullen we met de fiets over de Golden Gate Bridge gaan fietsen.

Onze route

En van dit alles gaan we natuurlijk in deze blog weer onze verslagen schrijven. Maar tevens zullen we alles op video vastleggen om na thuiskomst een vlog van dik 30 afleveringen te gaan maken. Van elke dag een videoverslag zeg maar. Deze vlogs kan je vanaf begin september vinden op ons youtubekanaal familie hoomans op reis. Abonneer je alvast op deze blog én op ons YouTubekanaal om helemaal niets van onze reis te hoeven missen.

Las Vegas Sign

Nog 299 dagen wachten dus. We vertrekken trouwens 1 dag eerder al naar het Ramadahotel in Badhoevedorp. Hier kunnen we onze auto 4 weken laten staan, ideaal dus. We worden vervolgens de volgende ochtend "donderdag 3 augustus" met een busje naar Schiphol gebracht en vandaar vliegen we rechtstreeks naar Las Vegas. En op zaterdag 2 september pakken we het vliegtuig weer terug naar Nederland. Zondag 3 september zit de reis er dan weer op.

Wat nog wel heel spannend kan worden is of ik wel een visum voor Amerika ga krijgen. Na het esta-debacle van afgelopen mei, kan ik de komende jaren geen elektronisch visum meer aanvragen. Ik moet voor een live gesprek naar het consulaat van Brussel. Waarom Brussel? Omdat ik op 10 juli 2023 pas voor zo'n gesprek op het consulaat van Amsterdam in aanmerking kwam, terwijl ik op 2 maart 2023 al welkom ben in Brussel. Dat scheelt nogal en dan weten we half maart al waar we aan toe zijn, in plaats van enkele dagen voor vertrek naar Amerika pas. Tineke en ik plakken er dan gelijk een midweekje Brussel aan vast ;-)
Zelf denk ik dat ik het visum voor Amerika echt wel ga krijgen, maar toch zal het steeds spannender worden naarmate 2 maart steeds dichterbij komt. We zullen jullie op de hoogte houden! Maar eerst nog even geduld hebben dus ;-)

Los Angeles

Golden Gate Bridge