Spencerport en Niagara Falls: zaterdag 28 en zondag 29 april

29 april 2018 - Niagara Falls, New York, Verenigde Staten

En toen waren we van de wereldstad New York in het rustige Spencerport, NY. Na een nacht goed slapen voor mij en heel vroeg wakker zijn voor Peter (4.00 uur!!) kropen we aan de ontbijttafel. Daar stonden de broodjes, scrambled eggs en thee/ koffie al klaar. En dan ga je bespreken hoe je de dag gaat doorbrengen. Want een ding is zeker, de Amerikaanse familie wil je overal naartoe brengen.

Na het ontbijt hebben we eerst nog wat rondgehangen in huis, wat op zich best fijn was na al die drukke dagen in NYC. Rond lunchtijd zijn we naar een gigantische Amerikaanse supermarkt gegaan, genaamd Wegman's. En met groot bedoel ik ook echt GROOT. Eerst een lunch waarbij je kon kiezen uit ontzettend veel verschillende gerechten: van salades tot aan pizza's, van sandwiches tot aan Mexicaanse gerechten, voor ieder wat wils, zelfs voor de vegetariërs onder ons. Met als toetje een heerlijk koekje. Zo kunnen we de middag wel doorkomen.

Dan is het tijd om aan onze volgende activiteit te beginnen: de zoektocht naar Jelly Beans. Ondanks dat de winkel groots is opgezet hadden we deze snoepjes snel gevonden en verbaasden wij ons over het feit dat ze hier zo goedkoop zijn in vergelijking met de echte Jelly Beans in Nederland. Maar dan de keuze: welke uit de vele soorten neem je mee naar huis? En dit geldt voor alle producten. Zelfs de hoeveelheid speciaal biertjes was gigantisch. Die hebben we echter laten staan, want we moeten wel goed nadenken over het gewicht van onze koffers straks terug naar huis ;)

Na deze supermarkt zijn we doorgegaan naar een gigantische (what else?! ;) ) sportzaak genaamd Dick's. Goedkoop is het hier echter niet, dus we vertrekken al gauw met lege handen. We worden vervolgens naar het centrum van Spencerport gereden, want Peter en ik zijn deze vakantie op een missie: van elke plaats die wij bezoeken een magneet scoren als souvenir voor thuis. Waar we ook naartoe gaan, geen magneet van Spencerport. That's too bad.

Maar lang hoeven we niet te treuren. Bij 'thuiskomst' besluiten Peter en ik een dutje te doen, want de vermoeidheid heeft ons harder te pakken dan gedacht. En we moeten nog best een aantal uren maken vandaag, dus is een uurtje slaap niet zo gek. Wonder boven wonder lukt het ons beide om ook echt te slapen en een stuk fitter staan we daarna weer beneden, want een half uurtje later worden we verwacht bij nicht Heidi. Zij heeft een echte ' family get together' georganiseerd waarbij een groot aantal familieleden naar haar huis komt om samen te eten en vooral ook om Peter te zien en dat meisje die hij heeft meegenomen. Ik vond dit best wel een beetje spannend, want ondanks dat Peter mij uitvoerig heeft voorgelicht, weet je toch niet goed wat je kunt verwachten van de familie.

Get together Heather en Ken

Het blijkt allemaal reuze mee te vallen en ik geniet van alle verhalen die deze mensen elkaar te vertellen hebben. Ook maak ik kennis met Heather en Ken die over een paar maanden naar Europa komen voor een paar weken en daarbij ook Nederland willen bezoeken. Leuk om samen plannen te maken voor een 'get together' in Nederland. Het is 23.00 uur voordat we thuis zijn en om 23.30 uur liggen we op één oor. Welterusten.

Heidi Edith Heidi en Kim

En toen was het alweer zondag. We hebben allebei goed geslapen en worden een stukje frisser wakker dan gisterochtend. En als we uit het raam kijken dan blijkt het te sneeuwen. Het moet niet gekker worden?! Het blijft echter niet liggen, dus angst om ingesneeuwd te raken is er totaal niet ;-) Na het ontbijt zitten we alweer snel met Tom en Kim in de auto, want we gaan naar die wereldberoemde watervallen: Niagara Falls.

Hoe dichter we bij onze bestemming komen hoe zonniger het wordt. Veel warmer wordt het echter niet, we komen vandaag niet boven de 9 graden Celsius uit. Wel is het landschap super mooi en staan we bijna sprakeloos naar de gigantische hoeveelheid water te kijken. Wat een natuurgeweld, maar tegelijk ook oogverblindend. Neem een kijkje bij onze 'video's' voor bewegende beelden van dit wereldwonder.

Niagara Falls 2 Niagara Falls Niagara Falls 3 Niagara Falls 7
Niagara Falls 4 Rainbow
Niagara Falls 8 Niagara Falls 6

We maken nog best wel een wandeling langs deze watervallen en dat maakt hongerig. Peter en ik worden meegenomen naar het Hard Rock Café in Niagara Falls. Hier eten we weer een heerlijke burger wat onze magen de rest van de middag gevuld houdt. Hierna is het weer tijd om terug te gaan naar Spencerport en hebben we weer wat tijd voor onszelf. Wat een mooie dag!

Hamburger @Hardrock cafe      Hardrock Cafe