Dag New York City, hello Spencerport: vrijdag 27 april

28 april 2018 - Spencerport, Verenigde Staten

06.00 uur, de wekker gaat. Niet dat het nodig was om de wekker te zetten, want zoals elke ochtend zijn we ook nu weer veel te vroeg wakker. De koffers zijn al gepakt, alleen nog een douche en een snel ontbijt en dan zijn we 'good to go'. Tineke's ontbijt bestond uit Griekse yoghurt en muesli, en aangezien ik Griekse yoghurt maar niets vind werkte ik 2 donuts naar binnen, wat een straf ;-)

Iets voor 7 uur trokken we de deur van onze studio achter ons dicht en bestelden we via de app een Uber. Best grappig, op je telefoon kon je de door Uber aangewezen auto volgen op weg naar de plek waar we stonden te wachten. Nog geen 5 minuten later kwam 'ie aanrijden. Een klein half uurtje later, het had in 10 minuten gekund als er geen files hadden gestaan, werden we afgezet bij Avis autoverhuur op 115 west 42nd street in Manhattan. Klokslag 8 uur reden we in onze nagelnieuwe Ford Taurus de weg op. We hadden dit keer gelukkig geen last van files aangezien wij richting uptown Manhattan moesten terwijl al het werkverkeer richtig downtown reed. We hadden de TomTom op de iPhone en de navigatie van de auto zelf, dus wat betreft de route kon het niet mis gaan :-)
Dubbele navigatie

Tegen 10 uur kwam we aan in Bethel. Ik zie jullie nu allemaal fronsen: Bethel?? Wat is dat en wat moeten jullie daar? Misschien dat er bij de 65 plussers onder jullie een belletje gaat rinkelen als ik het jaar 1969 noem? Of flower power en hippies? Natuurlijk, hier werd het alom bekende festival "Woodstock" gehouden.
Woodstock monument
Jaren geleden heeft Tineke voor haar studie aan de docentenopleiding een project ontwikkeld over dit festival. Voor haar was het dan ook extra speciaal om op deze bijzondere plek in de muziekgeschiedenis te zijn. Na een blik over het veld te hebben geworpen, daar waar bijna 50 jaar geleden een dikke 400.000 mensen naar de optredens van o.a. The Who en Joe Cocker hebben gekeken, zijn we naar het Woodstock Museum gegaan. Een ontzettend mooi opgezet museum over alles wat er voor, tijdens en na het festival zich in deze omgeving heeft afgespeeld met de Amerikaanse geschiedenis op de achtergrond (onder andere over de Vietnam Oorlog, Burgerrechten voor de Afro Amerikanen). Heel veel foto's, video's, geluidsfragmenten en voorwerpen over die beruchte 3 dagen in Bethel. Super leuk om hier even geweest te zijn!
Woodstock poster
Bus Woodstock
Woodstock

Iets na 11.30 uur zaten we weer in de auto op weg naar ons logeeradres in Spencerport. We gaan 3 nachtjes slapen bij Tom en Kim. Ik ben al regelmatig bij mijn Amerikaanse familie op bezoek geweest, maar voor Tineke wordt het de eerste keer. Best spannend dus. Maar eerst nog even 4 uur rijden voor de boeg. Helaas regende het bijna de gehele reis, maar files hebben we gelukkig niet gehad. Tegen half 5 zaten we dan ook al op de 'porch' met een Bud Light, life is good!!

's Avonds kwamen Heidi en Dave met de kinderen langs en met zijn allen hebben we pizza en chicken wings gegeten. Tegen 22.00 uur waren onze kaarsjes wel opgebrand en uitgeput zochten we ons bed op.