De 1e stap is gezet!

28 augustus 2021 - Zwolle, Nederland

Over exact 336 dagen, oftewel over iets minder dan een jaar, beginnen wij aan onze nieuwe reis naar Amerika.
We zijn al een poosje bezig met het uitstippelen van de route en vandaag hebben we de puntjes op de spreekwoordelijke "i" gezet middels een informatiebijeenkomst bij Tioga Tours in Zwolle. Jawel je leest het goed, we hebben de organisatie van onze droomreis uit handen gegeven aan een reisorganisatie. Dit heeft natuurlijk alles te maken met de huidige pandemie waarin de wereld zich verkeerd. Het Coronavirus zorgt er namelijk al anderhalf jaar voor dat Amerika gesloten is voor ons Europeanen. We hebben de laatste tijd zoveel horrorverhalen gelezen en gehoord over vakanties naar Amerika die geannuleerd werden terwijl de vliegtuigen gewoon bleven vliegen. En dus weg geld! Dat wilden wij voorkomen en vandaar dus dat we een op Amerika gespecialiseerd bureau in de arm hebben genomen. Vandaag dus naar Zwolle geweest en bij Tioga Tours aangekomen is het net alsof je ineens in Amerika zit. Ze hebben het daar echt hartstikke leuk aangekleed!

Tioga ToursIMG_9899YosemiteBar

Na een presentatie over een rondreis in het zuidwesten van Amerika, met zowat onze uitgestippelde route, hadden we nog een persoonlijk gesprek met één van de medewerkers. Hierin hebben we nog wat extra tips opgedaan voor de verdere voorbereidingen van onze reis.
Vervolgens hebben we een heerlijke Amerikaanse hotdog verorberd en na het schieten van wat foto's en het opnemen van een stukje voor onze 1e vlog van deze reis, zijn we weer richting Froombosch gereden.

HotdogCamping is intentsYosemite

Onze route.

Dit verhaal wordt over een maand of tien vervolgt. Wil je niets missen? Meld je dan aan voor de mailinglijst (rechts onderin), je krijgt dan een mailtje zodra wij weer iets schrijven :-D

Benieuwd naar onze vorige Amerikareizen? Check ons youtubekanaal: klik hier

Groetjes,

Peter & Tineke

1. Alberdina:
    29 augustus 2021
    Leuk! Wij hebben 2 jaar gelden onze reis Usa/Canada bij hun geboekt nu al 2x verschoven maar prima geholpen bij Tiogatours wij hopen hem in 2022 eindelijk te kunnen maken. Ik ga jullie reis gezellig meevolgen, alvast veel voorpret.
  2. Klazien Hoomans:
    30 augustus 2021
    Ik ben natuurlijk stik jaloers, zou die reis grààag nog eens doen, wij hebben er toen enorm van genoten.