Goodbye Kissimmee, hello family

16 februari 2020 - Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Wat zijn de dagen in Orlando /Kissimmee om gevlogen zeg, vanochtend moesten we alweer uitchecken uit ons hotel. "Magic Moment Resort and Kids club" krijgt van ons een dikke voldoende! De kamer is vrij standaard, maar zoals de naam al doet vermoeden is het een prachtig hotel voor de kids. Er is een grote speelweide met allerlei klim- en klautertoestellen en er is een ruimte met verschillende spelletjes, waaronder 3 schermen met Playstations. Onze kids hebben daar echter geen gebruik van gemaakt, als echte waterratjes lagen ze alleen maar in het zwembad. Voor Amerikaanse begrippen heeft het hotel ook een erg goed ontbijt! Er is een ruime keuze uit toast, bagels, wafels, ei, worst, bacon en verschillende soorten cornflakes achtige dingen die je door je kommetje melk kunt roeren. En de koffie is echt sterk, dus geen slap bakkie zoals de Amerikanen hun koffie vaak drinken :-)

Na het ontbijt de koffers in de auto gegooid en toen om 8 uur vertrokken richting Fort Myers. Hier wonen Tom & Kim en bij hun gaan wij vier dagen logeren. Onderweg hebben we eindelijk toegeven aan de wens van Lisanne en Jesse om een keertje langs Dunkin' Donuts te gaan. Met ons viertjes hebben we daar 6 mierzoete donuts verorberd, de kids helemaal blij! Ik ook trouwens ;-)

Dunkin' Donuts

Donuts eten hmmm

Stipt om 12 uur kwamen we aan bij het nieuwe huis van Tom en Kim. Na een korte rondleiding en het legen van onze auto, zijn we gelijk vertrokken richting een park waar de hele familie Ades zich reeds had verzameld. Een kleine week geleden is de nestor van de familie overleden. Jack Ades, de vader van Bucky, is maar liefst 92 jaar geworden. Deze ochtend was er een herdenkingsdienst in de kerk en aansluitend is de familie naar een park gegaan om daar te lunchen en gezellig als familieleden onder elkaar het leven van vader, opa en over-groot opa te vieren. En daar vielen wij dus met ons viertjes middenin. Dat was best wel even overweldigend kan ik je zeggen. Met name Lisanne had het er even moeilijk mee. Ze vond het heel spannend, al die Amerikanen die aan je vragen hoe je heet en hoe oud je bent enzo. Ze week de hele tijd dan ook niet van onze zijde. Jesse daarentegen was al na 5 minuten vertrokken met wat leeftijdsgenootjes. Ze gingen spelen met een op afstand bestuurbaar bootje. Op een gegeven moment werd er enthousiast geroepen dat iedereen moest komen kijken, er zwom namelijk een Manatee (zeekoe).

Manatee

Fantastisch om zo'n groot beest daar gewoon in het wild te zien zwemmen! (Check ook de video van deze Manatee). Jesse zag zelfs nog een alligator, niet bepaald zwemwater dus! :-)

Na behoorlijk wat familieleden te hebben gesproken en een paar "Bud Lights" te hebben gedronken, zijn we weer vertrokken naar het onderkomen van Tom en Kim. Zij wonen op een resort voor 55 plussers en in het midden van het park ligt een recreatieruimte met tennisbanen, een zwembad en een fitnesskamer. We hebben vanmiddag een paar uurtjes met ons zessen doorgebracht bij het het zwembad. Lisanne kwam nu ook los, mede dankzij Tom en Kim die erg hun best deden om haar op haar gemak te laten voelen. Heel mooi om te zien hoe beide kids (9 en 11 jaar) proberen om Engels te praten. En dat doen ze echt heel goed!!

Zwemmen

Zwembad

's avonds nam Tom ons mee voor een ritje door de wijk in zijn golfkarretje. Helaas was het te donker om hier foto's van te maken. Toen de kinderen in bed lagen hebben wij nog een uurtje gezellig gekletst, maar tegen 22.00 uur ging ons kaarsje ook uit. We lagen dus redelijk op tijd in, tot morgen!

1. Luuk:
    Mooi verslag weer.
  2. Mineke:
    16 februari 2020
    Weer genoten van jullie reisverhaal,en verder veel plezier bij jullie familie.
  3. Piet Hoomans:
    16 februari 2020
    Geweldig om dit allemaal in een keer achterelkaar te lezen! Blijf er maar lekker van genieten.
  4. Peter Hoomans:
    16 februari 2020
    Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Het stimuleert ons om door te schrijven, ook al hebben we niet altijd de puf voor :-D
    Dus kom maar door met al jullie reacties ;-)