New York: dinsdag 24 april

25 april 2018 - New York City, Verenigde Staten

Precies zoals verwacht werden we door de jetlag veel te vroeg wakker. Maar een nadeel kan je ook omzetten in een voordeel en dat deden wij door al heel vroeg te vertrekken richting Batterypark voor de boot naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. Om 7.30 uur kwamen we daar en en toch stond er reeds een rij voor de kassa. Wij hebben weliswaar een New York Pass waarmee je zowat overal gratis in kunt, maar we moest toch in de rij om een ticket voor de boot te halen. Daarna in de rij voor een security-check zoals op de luchthaven. Ze willen hier natuurlijk niet dat er iets met hun iconische beeld gebeurt. Na dit alles zaten we op de eerste boot en dus was het op het eiland van Statue Of Liberty lekker rustig. En wat hadden we een mooi weer zeg, ideaal voor de vele foto's :-)
Statue

Daarna door naar Ellis Island voor een geschiedenisles over de 12 miljoen immigranten die Amerika tussen 1900 en 1924 zijn binnengekomen via dit eiland. Waaronder mijn overgrootvader John P. Hoomans. We vonden zijn naam buiten in de tuin op een muur met ontelbaar veel namen. Gelukkig hebben ze die in alfabetische volgorde geplaatst ;-)
John P. Hoomans

Na Ellis Island zijn we richting de plek gelopen waar de Twin Towers vroeger stonden. Wat een enorm mooie monument hebben ze daarvan weten te maken zeg! Al die namen, kippenvel! De Freedom Tower kwamen met onze New York Pass helaas niet in.

Dan maar een stukje wandelen over Highline Park, een voormalig stuk treinspoor dat door Manhatten liep. Heel gaaf gedaan hoor, loop je op een aantal meters boven de grond over een treinspoor. En druk dat het er was!

Highline Park

Vervolgens richting Rockerfeller Center voor een mooi uitzicht over de stad. Het is iets minder hoog dan het Empire State Building, maar toch is het uitzicht vanaf hier veel mooier. Je hebt een mooi zicht over Central Park en je ziet de Empire State Building staan, iets wat je vanaf die wolkenkrabber zelf natuurlijk niet kan ;-)
Empire State Building

We hadden al veel gedaan die dag en ook al vele kilometers gelopen, waardoor we lekker vroeg op zoek gingen naar het Hardrock Café om daar wat te eten. Tineke een burger van bloemkool, en ik natuurlijk eentje van echt vlees! Het was heerlijk, maar wel erg veel. Tineke bestelde een "doggybag" omdat ze weggooien zonde vond. Na er een tijdje buiten mee te hebben gelopen belande de tas alsnog in een prullenbak haha.

We zijn nog even langs Time Square gegaan voor wat foto's en toen weer terug naar ons huisje. Om 9.30 pm lagen we in bed, moe maar enorm voldaan, wat een dag!
Time SquareAirBnb

1. Mineke:
    25 april 2018
    Mooie foto,s en een leuk reisverhaal.wij komen dinsdag aan in New-york.😍