Back online: dinsdag 8 mei t/m vrijdag 11 mei

11 mei 2018 - Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Aangezien we tijdens ons verblijf bij de familie in Fort Myers geen wifi hadden, konden we de afgelopen dagen geen verslagen posten. Vandaar dat we nu in het kort laten weten wat we de afgelopen dagen zoal gedaan en gezien hebben:

Dinsdag 8 mei
Heerlijk rustige dagen hebben we gehad. Nadat we uit Savannah zijn vertrokken hebben we twee nachten in Daytone Beach doorgebracht. En dat was een echte break van alle drukte die we tot nu toe hebben gehad. Rondlopen over de boardwalk, genieten van een supermooie zonsondergang en lekker eten in een diner en een Tikihut restaurant (zoals Peter claimt ‘daar hebben ze de beste hamburger die ik tot nu toe heb gegeten’). Overdag hebben we alleen maar in de zon gelegen bij het zwembad van het hotel en af en toe een korte wandeling gemaakt naar het strand om in de branding te staan. Top vakantiegevoel!

Daytona Beach Zonsondergang Tineke springt Strand en zwembad
Meer foto's van onze dagen in Daytona beach vind je onder het kopje "foto's"

Na deze rustige dagen stappen we weer in de auto. Tijd voor onze volgende stop tijdens deze roadtrip. Maar voor het zover is moet er eerst nog even gewinkeld worden. Op naar Orlando outlets. Heel lang blijven we hier niet. Het is alsof we uitgewinkeld zijn. Ik wil echter wel heel graag een Walmart van binnen zien. Nabij Orlando vinden we er een, maar de hoeveelheid van alle producten die we zien is nogal overweldigend. Na een half uurtje staan we weer buiten, wat snoep rijker en een illusie armer ;-)

Weer terug in de auto. Een tussenstop bij de Dunkin’ Donuts voor lunch en een ruim drie uur durende rit naar het kleine plaatsje Alva. We komen zoals we later horen, door het oude Florida, want de navigatie stuurt ons van de Interstate af naar wat achteraf weggetjes. Het is leuk om te zien met al die sinaasappel boomgaarden en de vele koeien in het land. Rond half 4 komen we aan bij familie van Peter  en daar hebben we een pizza avond met Dawn, Amanda, Tyler en Ayla. Hierna worden we meegenomen naar een softbal wedstrijd van Bobby en Shawn. Leuk om zo deel uit te mogen maken van het leven van de locals. Dit vind ik zo’n fijne extra van deze vakantie!

780D2E00-07E8-4543-B621-CDBA1DCB223E 03F16C85-6450-4CB5-B929-81C0DD1210E9

Woensdag 9 mei
Gisteravond zijn we vroeg op bed gegaan, we waren kapot. Na een redelijke nacht zijn we weer op tijd wakker. Na het ontbijt hebben we voor het huis gezeten (daar was de schaduw en dus het koelst). We hadden tot een uur of 11 ‘vrije tijd’, want daarna werden we in de auto meegenomen naar Fisherman’s Village in het plaatsje Punta Gorda. Op een pier zijn kleine winkeltjes te vinden en we hebben mogen genieten van een heerlijke lunch bij het water met Dawn, BJ, Angelina en Tys. De lunch werd nog specialer toen we in het water roggen zagen zwemmen, en die waren groot! Alsof je een ruimteschip onder water zag. Heel bijzonder.

Lunchen met Dawn, Angelina, BJ en Tys

Na de lunch gingen we weer terug naar Alva en werd er hard gewerkt aan de voorbereidingen van een family get together. Alle kinderen van Dawn, met aanhang en een hele horde aan kleinkinderen hebben zich verzameld in de tuin. De kinderen lakken elkaars en de nagels van Peter en mij :-)  Het eten is heerlijk en er wordt heel wat afgekletst. Rond half 10 is iedereen vertrokken en Peter en ik zijn moe. Het is ook wat als je de hele dag Engels moet praten en moet luisteren als dit niet je eerste taal is. Het blijft mij verbazen hoeveel energie dat kost.

Pink Floyd met Angelina De teennagels worden gelakt Tyson in z'n auto 2A4A46CD-AF55-4D92-8398-8A168924AE22

Donderdag 10 mei
Na een goede nachtrust, stappen we al gauw weer in de auto. De reis gaat dit keer naar Sanibel Island, een eiland voor de kust van Fort Myers. Als tussenstop gaan we bij het zomerverblijf van uitvinder Thomas Edison kijken naar de bijzondere ‘banjee tree’. Een boom waarvan de takken, als ze eenmaal de grond raken, wortels ‘krijgen’ en zich vastzetten in de grond. Zo ontstaan er steunpilaren voor de boom en kan hij nog makkelijker uitbreiden. Bijzonder om deze boom van dichtbij te zien. Dit  wonder der natuur staat in een groot park die Edison heeft laten aanleggen. We hebben echter geen tijd om het hele park te bezoeken, dat bewaren we voor een andere trip, want we komen hier zeker nog een keer terug.

Dawn en Tineke bij de Banjee threes van Thomas Edison Banjee threes Thomas Edison

Aangekomen op Sanibel Island maken we een korte strandwandeling en bewonderen we de vispier (waar heel veel vissers hopen op een grote vangst) en de vuurtoren. Na een uurtje hebben we het wel weer gezien en zoeken we een plek uit om te lunchen. We komen aan bij de The Island Cow. Een restaurant met (hoe kan het ook anders) heel veel afbeeldingen van koeien op de wand en een gigantische keuze qua maaltijden. Je zou haast keuzestress krijgen als je de menukaart doorneemt. Peter neemt een broodje ‘Catfish’ welke gebakken is in een laagje kokos. Hij vindt dit het lekkerste wat hij deze reis heeft gegeten.

Dawn op het strand van Sanibel Island Op de pier van Sanibel Island Dawn en Tineke op het strand van Sanibel Island Firehouse Sanibel Island

Onze buikjes volgegeten stappen we richting een winkel voor een nieuwe magneet en voor Peter een shirt. Vervolgens rijden we door naar een plaatsje in de buurt van Fort Myers om de avond door te brengen met Bobby (zoon van Dawn), zijn vrouw Sarah en hun dochter Denver. We eten daar en maken ook een tocht met de boot waarbij we een hele mooie uitzicht hebben met zonsondergang. En als verrassing krijgen we bezoek van een zeekoe. Deze is nieuwsgierig en zwemt achter de boot aan. Als de boot stil ligt kunnen we dit mooie dier van dichtbij bekijken. Wat een ervaring!

Manatee oftewel Zeekoe Nieuwsgierige zeekoe Samen met de ondergaande zon Dawn Sarah en Bobby Denver Mooie luchten

Na deze boottocht nemen Bobby en Sarah ons mee naar downtown Fort Myers voor een paar drankjes. Het is een lange dag, maar we hebben ons uitstekend vermaakt.

Op stap met Bobby en Sarah

Vrijdag 11 mei
Na een korte nacht pakken we onze koffers en is het tijd om afscheid te nemen van Dawn. We gaan op weg naar Key West, een rit van ongeveer 6,5 uur. Waarbij we het grootste deel van de tijd over de bruggen tussen de ‘keys’ rijden. De rit is echt een ervaring op zich! Rond half 3 komen we aan bij ons hotel. We springen meteen het zwembad in, want het is hier best wel benauwd. Hierna brengen we een bezoek aan Duval street, waar heel veel kledingwinkels en winkels met kunstvoorwerpen te vinden zijn, naast een hele rits van kroegen en restaurants. We eten een broodje bij Willie T’s, waar hele wanden en palen bekleed zijn het duizenden 1 dollar biljetten. Overal wordt live muziek gespeeld. We lopen naar the Southernmost Point van Amerika voor natuurlijk een foto bij de beroemde steen. En we proberen de zonsondergang te zien vanaf Mallory Square. Dat laatste lukt niet echt, want het is super bewolkt. Na een wandeling terug naar Duval Street vinden we het mooi geweest en we gaan terug naar ons hotel. Welterusten.

Southernmostpoint Willie t's Sloppie Joe

1. Minke Noordman:
    12 mei 2018
    Fijn om weer iets van jullie te lezen. Wat genieten jullie en wat zien jullie er happy uit op de foto's.
    Veel plezier verder lieve groetjes van ons.